Assalamualaikum wbt

Sepatutnya dah lama saya update, tapi belum update lagi. Sedikit sibuk dan penat sebab tu blog dibiarkan.




Untuk bantuan mangsa banjir Muslim Thai di Bangkok yang kutipan dibuat melalui blog dan FB, saya telah serahkan duit tersebut pada ibu saya. Alhamdulillah sudah diagihkan bersama daging korban pada raya haji hari itu. Makanan dibeli dan sebahagian dimasak untuk mereka. Nasib baiklah masih ada tempat-tempat yang belum banjir. Alhamdulillah.


Kali ini nampak daging korban betul-betul diedarkan pada mereka yang memerlukan. Alhamdulillah. 

Bagaimana pun, bantuan ini tidak begitulah senang. Mereka mempunyai beberapa masalah seperti tidak cukup makanan kerana terlalu ramai mangsa banjir Muslim di sana. Pada minggu lepas, 8/11/2011 ayah saya ada hantar gambar bantuan dan buat sedikit "report" 360 set makanan diedarkan. Namun tak cukup.

Untuk pengetahuan para sahabat sekalian, barangan di sana sudah naik harga. Itu pasal duit yang dikutip dimencukupi. 

Selain itu, bantuan juga sukar untuk sampai ke tempat-tempat tertentu kerana keadaan yang banjir teruk. Kereta tak mampu untuk masuk ke kawasan tersebut melainkan truck askar atau bot saja.

Bantuan masih dijalankan tapi sedikit slow.

Jadi saya minta jasa baik sahabat-sahabat, teruskan berdoa mereka di sana agar kuat menghadapi dugaan ini.

Terima kasih kepada yang membantu. Semoga Allah balas jasa baik kalian. Wallahualam. 

0 comments: